Головна » Технології » Війна у форматі 3D: американські солдати показали нові технології для ближнього бою

Війна у форматі 3D: американські солдати показали нові технології для ближнього бою

Американська армія впритул наблизилась до втілення у реальність технічних можливостей, які вперше були представлені у 2012 році у науково-фантастичному фільмі “Прометей”. Про що саме йдеться?

У одній зі сцен фільму “Прометей” було показано використання ручних безпілотників для картографування підземної мережі тунелів. Як воно робилося – можна подивитись на цьому відео.

 

Тепер виявляється, що ця фантастика в американській армії стає реальностю, пише Defense Express.

За допомогою комерційних безпілотників та сканерів-лідарів Командування армійської підготовки та доктрини армії США ( Army Training and Doctrine Command) хоче не просто картографувати, а й моделювати мости, будівлі та інші особливості місцевості – аж до розкиданого колючого дроту. Потім ці моделі мають передаватися піхотинцям у окулярах з доповненою реальністю або артилерійським батареям, що готують вогневі завдання.

Армія США випробовує систему IVAS

Раніше цього року солдати та морська піхота США завершили ротні навчання, на яких тестувалася нова Інтегрована система візуального доповнення (Integrated Visual Augmentation System, IVAS) – це цифрові інформаційні окуляри, розроблені у співпраці з Microsoft. Окуляри підключаються до невеликого комп’ютера і радіопристроїв. Захищені окуляри з доповненою реальністю, які почнуть надходити у війська вже у 2021 році. Йдеться про закупку 40 219 одиниць солдатських гарнітур IVAS. Орієнтовна потреба – 100 тис.

Довідково:

Вся система IVAS складається з інформаційних окулярів з вбудованим проекційним дисплеєм, компактного комп’ютера, радіопристроїв для передачі даних, акумуляторної батареї, зарядного пристрою і тактичного хмарного сервера. Військовослужбовець несе на собі тільки окуляри, радіоустаткування та акумулятори. Тактичний сервер вбудований в одне з транспортних засобів роти. Система IVAS має як цифровий канал нічного бачення, так і термографічні датчики і, завдяки цьому, придатна для використання вдень і в умовах обмеженої видимості. Окуляри поліпшують сприйняття, а також ситуаційну обізнаність особового складу, підтримують прийняття ним рішень і допомагають у виявленні та ураженні цілей. Поле зору становить 80 градусів по фронту і 40 градусів по висоті.

Застосування цієї технології набагато крутіше і корисніше, аніж звичне 3D-картографування.

Так, 3D-карта дає солдатам розуміння розміру та глибини об’єктів. Але 3D-модель може надати солдатам перспективу йти вулицею навколо тих самих об’єктів, подібно до перегляду вулиць на картах Google.

Геопросторова команда Командування армійської підготовки та доктрини армії США перевірила ці нові технології 6 жовтня та 4 листопада на прикладі естакадного мосту біля форту Леонард Вуд, штат Міссурі.

Лідар знімає хмару даних-точок завдяки лазерним імпульсам. А потім на це накладається звична для сприйняття очей текстура зображення, аби гарантувати реалістичний ефект. Використовуючи ці технології при підготовці до бойвих дій у місті, селі чи у приміщенні, можна створити імітацію, яка буде відображатися на гарнітурі IVAS.

“Загін або окремий солдат, який збирається працювати у цьому селищі, може отримати повну 3D-візуалізацію як у будь-якій грі-шутері від першої особи, щоб побачити, де проходить лінія зору, де є ті чи інші перешкоди. Це не буде графіка та візуалізація рівня гри Call of Duty. Але це буде неймовірно добре”, – заявляють військові розробники.

Ці 3D-моделі також можуть допомогти артилерії та літакам наводити снаряди чи ракети у певні точки, оминаючи вертикальні перешкоди поблизу цілей.

3D-моделі допоможуть літакам наводити ракети у певні точки, оминаючи вертикальні перешкоди

Кожен піксель, кожен лазерний імпульсу лідару є достатньо точним для націлювання. 3D-моделі можуть мати роздільну здатність до двох сантиметрів.

Якщо такий об’єкт, як цей естакадний міст, потрібно знести, тривимірне моделювання дозволяє визначити свої вимоги до цього, не надсилаючи розвідувальні засоби для його фізичного вимірювання.

Однак усі ці дані представляють проблеми, які можуть вимагати більших інвестицій з боку армії. Один “постріл” лідара по естакадному мосту складався з шести гігабайт. Один гігабайт дорівнює приблизно 1000 мегабайт. Тож це висуває суттеві вимоги до систем передачі данних, до обчислювальних потужностей обладнання, програмного забезпечення та ліцензування, необхідного для подальшого розвитку 3D-моделювання у армії.

“Має бути прийнято рішення на вищому рівні щодо того, що робити, і чи варто це робити. Хоча по суті це вже неминуче… Ви можете побачити широке застосування цієї технології у комерційному середовищі. Просто зайдіть на Google Планета Земля і перегляньте подібні речі. Тож і у армії це буде включно до найнижчого підрозділу. Справа в тому, щоб робити це відповідально та в умовах раціонального використання фінансового ресурсу”, кажуть тепер дослідники.

 

1 Бал2 Бали3 Бали4 Бали5 Балів (Немає рейтингу)
Loading...
Переглядів: 864

Залишити відгук

adminarmyua@ukr.net | © 2014-2020 ARMYUA
Повне (часткове) використання матеріалів дозволяється за умови наявності прямого гіперпосилання на адресу матеріалу на сайті armyua.com.ua