Головна » Експертна думка » АТО через фотоформати бачення межі людських можливостей, людського горя і людяності

АТО через фотоформати бачення межі людських можливостей, людського горя і людяності

“Сьогодні по роду служби “випасав” журналістів-телевізійників. Як і всюди, через низькі зарплати, – це молоді люди, оператори – хлопці, підтримувачки мікрофонів – дівчата. Але запитання від них часто просто дитячі. “А яка чисельність вашого підрозділу?”, “А що вас навчили на цьому полігоні з три тижні?” (о-о-о, навчили вираховувати вплив Коріолісового прискорення на кучність стрільби, дєточка!), “Представтесь, будь-ласка” до командира підрозділу, з якого попередньо здерли усілякі наліпки, що його ідентифікують. Діти мої журналістські, навчіться задавати питання не просто задля заповнення етеру, а такі, відповідь на які була б і вам цікава, такі питання, в яких ви самі петраєте! В іншому випадку ви виглядаєте комічно».

(Запис в Facebook прес-офіцера бригади за ніком Thieri Newman, 2015 рік)

 

В реальних бойових умовах часто немає часу на роздуми. Потрібні дії, чіткі і конкретні. Бо від цього нерідко залежить твоє життя і життя твоїх побратимів.

Для військового журналіста, зокрема, фотожурналіста перебування в бойових умовах вимірюється миттєвостями, які вдається зафіксувати в реальному режимі. Потрібно побачити і встигнути натиснути на “гашетку” фотопристрою, який зараз часто принизливо називають фотоапарат. Хоча, з іншого боку, це може бути проста «мильниця»… Задача – встигнути зафіксувати.

За час роботи, зокрема, і в районі АТО, був час осмислити деякі професійні моменти. Вважаю, ними варто поділитись.

Фотоформати бачення межі людських можливостей, людського горя і людяності в АТО як свідчення народження нової безпекової потуги в Україні.

Фотомистецтво володіє універсальною мовою, яку розуміють усі люди, незалежно від того, якою мовою вони спілкуються у повсякденному житті. Фотографія у своєму форматі практично не змінна з моменту своєї появи. Є лише дві форми фотографії – друкована фотографія та у електронному вигляді. Як і інші види мистецтва, фотографія цікавиться усіма проявами людського життя – від народження людини і до її смерті.

Війна – це театр концентрованого людського життя і смерті. Саме тому фотографія з військових конфліктів є домінантною в усіх світових конкурсах фотомистецтва, репортажної фотографії. Але людське горе, зображення понівечених тіл в зоні військових конфліктів, на мою особисту думку, не змальовують основний вектор розвитку людства. Людські емоції, переживання, іскорки мирного життя на війні – ось що має бути ключовим напрямом у фотографії збройних конфліктів. Життя перемагає смерть – головний мотив усього мистецтва. Звідси фотографія з зони АТО має показати народження нової армії, справді народної армії, де пліч-о-пліч захищають свою країну, свій цивілізаційний вибір люди різних національностей, різних віросповідувань, різних країн, різних соціальних верств, навіть різних неформальних течій. Саме такою має бути воєнна фотографія з зони проведення АТО.

Контент фотомиті АТО як формат супердинамік мирної цивілізації та її перспектив.

Фотофіксація жертв військових конфліктів не має справді мистецького прояву, це проста, мало не криміналістична фотографія, яка не несе емоційного навантаження перемоги добра над злом, продовження життя навіть через смерті. Це основний мотив існування людства загалом. Саме тому фотоконтент АТО має нести позитивний емоційний месидж, мати життєстверджуючий вектор. Креатив, нове бачення, нестандартні підходи, використання нових технічних засобів (360 панорами, VR контент, прямі трансляції, сінемаграфія), нові підходи до передачі емоційної складової фотографії – ось основні інструменти нової воєнної фотографії, що народжується в зоні проведення АТО.

Фотостан контентого позитиву в умовах АТО. Початок. Усвідомлення. Перспектива миру.

На жаль, силами штатних прес-офіцерів означені вище задачі в умовах катастрофічно низької технічної підтримки інституції прес-офіцерів виконати практично не можливо. Для генерації високоякісного фото та відеоконтенту спеціалістам, крім їх технічних та творчих навиків, необхідно мати певний сучасний (але дорогий) набір технічного обладнання, який би дозволяв оперативно (швидкий Інтернет та потужні ноутбуки) в  необхідному об’ємі (хард драйви для архівування матеріалів) в будь-яких умовах (високоякісна оптика, що дозволяє проводити зйомки навіть в нічний час без використання підсвітки) продукувати фото і відеоматеріал різної технічної складності у високій якості. Усвідомлення цього вже є, певною мірою. Але лише усвідомлення мало.

Митець в АТО – випадковість, норма чи індикатив епохи, що змінює парадигму безпекового сектору із тотальної мілітарної корпорації в сучасну цивільно-безпекову агломерацію креативу та відповідальності за глобальний світ щасливих.

Враховуючи, що будь-який фото чи відеоконтент пристойної якості з АТО має гарантовано високий рейтинг та надзвичайно великий вплив в інформаційній війні з ворогом, чимало митців візуальної сфери усіма правдами і неправдами реалізують свої творчі візії в зоні конфлікту. Саме звідси народжуються усі резонансні творчі проекти, що мають вплив на широкі верстви віртуального простору. У своїх проектах митці формують нове бачення розвитку світу, де нема місця війнам і злидням, де панують свобода і рівність, верховенство права і усвідомлення унікальності кожної особистості.

Тарас Хлібович, керівник фотоагентства «Дубельтівка», екс-начальник прес-служби 10-ї гірсько-штурмової бригади

Джерело: http://mil.univ.kiev.ua/files/230_575144259.pdf

1 Бал2 Бали3 Бали4 Бали5 Балів (Голосів: 1 Рейтинг: 5,00 out of 5)
Loading...
Переглядів: 497

Залишити відгук

adminarmyua@ukr.net | © 2014-2020 ARMYUA
Повне (часткове) використання матеріалів дозволяється за умови наявності прямого гіперпосилання на адресу матеріалу на сайті armyua.com.ua